maandag 17 februari 2014

Skeletje

Een tijdje terug zat ik een beetje rond te speuren naar ideetjes voor mijn blog. Ik kwam op een heel leuk iets uit en wat dat is ga ik jullie vandaag vertellen!



Zoals vele van jullie al weten doe ik een opleiding Allround DTP-er, waar ook een onderdeel webdesign in zit. Nu vind ik mijn lay-out van mijn blog eigenlijk niets aan en wil ik die helemaal gaan veranderen. Dat zullen vele van jullie vast ook wel al hebben gelezen in een eerder artikel. Nu wil ik eerst CSS beheersen voordat ik daaraan begin. Een beginnetje is al gemaakt en HTML ken ik ook helemaal. Ik had zelfs de eindopdracht van het HTML gedeelte op school zonder fouten gemaakt! *Nerd modus aan*. Komende periode leren we dan eindelijk CSS, maar inmiddels ken ik een groot gedeelte al door vooruit te hebben gewerkt in het boek. Op school slaan we namelijk erg veel over uit het lesboek, waardoor we erg veel niet te weten krijgen, daarom ben ik het boek zelf helemaal van voor tot achter gaan maken. Sommige CSS gedeeltes ken ik dus al veel eerder dan het voor school zou moeten. Als ik dit boek uit heb of we zijn klaar met de periode ga ik dan eindelijk beginnen met mijn lay-out via dreamweaver. Ik heb wel al ideetjes in mijn dummy staan, dus hoef ik niet helemaal vanuit het niets te beginnen.

Om jullie alvast een voorproefje te geven wil ik jullie toch alvast iets verklappen. Niet alleen mijn lay-out gaat veranderen, maar ik heb ook een erg leuk idee voor de artikels zelf!
Ik ben aan het tekenen geslagen in mijn dummy en maakte allemaal schattige skeletjes. Mijn idee was om bijvoorbeeld één keer per week een artikel vanuit de skeletjes te maken. Bijvoorbeeld met kerst wens hij jullie een vrolijk kerstfeest of met een lookbook artikel vertelt hij jullie over de outfits.


Hierboven zie je een paar van mijn schetsjes. Zo zie je het skeletje met een feestmuts op, terwijl hij verlieft is, als kindje die met Halloween langs de deuren gaat, in emo modus en nog veel meer. Ik ga hem voor hij op mijn blog verschijnt natuurlijk wel nog met Adobe Illustrator maken (Adobe Illustrator hamster DIY).

Ik had dit nog nooit eerder op een blog zien verschijnen dus leek het mij wel erg leuk om te doen. Ik stop natuurlijk niet met het maken van gewone artikels zoals ik nu doe, maar dit komt er dan bij! Jullie kunnen hem op mijn blog bewonderen als mijn lay-out af is en online staat!

Wat vinden jullie van mijn idee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten