vrijdag 28 februari 2014

Film challenge #2

De 2e maand van het jaar is ook alweer voorbij! Hoe gaat het er nu voor met mijn film challenge? In januari heb ik 8 films gekeken. Benieuwd welke kijk dan hier. Benieuwd hoeveel films er deze maand bij zijn gekomen en welke allemaal? Lees dan maar snel verder!

Door mijn lay-out verandering die jullie vast wel opmerken zien de afbeeldingen hier onder er niet helemaal goed uit. Sorry hiervoor, ik hoop dat het jullie niet te veel stoort. Volgende artikels zullen dit niet meer hebben!


Alle plaatjes zijn van Google afgehaald. Informatie over de films komt van moviemeter.nl

A walk to remember
Info:
Duur: 101 minuten
Genre: drama, romantiek
Regie: Adam Shankman
Samenvatting: Landon is de populaire jongen op school die samen met zijn bende iedereen die niet aan hun standaardnormen voldoet beledigt. Echter wanneer Landon en zijn bende op een nacht een grap willen uithalen met een jongen, loopt deze serieus uit de hand en komt de jongen in het ziekenhuis terecht. Als straf moet Landon les geven aan jonge probleemstudenten en ook meespelen in het lentetoneelstuk, dit zou hem terug met beide voeten op de grond moeten zetten. Zo leert hij Jamie kennen bij wie hij schoorvoetend om hulp gaat vragen bij deze activiteiten. Jamie, dochter van de plaatselijke dominee, is serieus, conservatief en alles behalve eigentijds maar met een ijzersterk geloof. Tegen zijn eigen verwachtingen in wordt Landon al heel snel verliefd op Jamie, die over een levensvreugde beschikt die hij nooit voor mogelijk hield. Maar het is niet gemakkelijk, Jamie heeft zo haar eigen redenen om de liefde te ontvluchten tot het onmogelijk wordt deze nog langer te ontkennen.
Mijn beoordeling: Erg mooie film. Het begin vond ik nogal saai, maar naar mate werd ie steeds leuker. Het is dan ook echt een film die je samen met je vriend/vriendin moet kijken. De acteurs vind ik ook echt heel goed in deze film. Hij krijgt van mij een 8,5.
Trailer:


The To Do List
Info:
Duur: 104 minuten
Genre: Romantiek, comedy
Regie: Maggie Carrey
Samenvatting: De film vertelt het verhaald van Brandy Klark, een steber die een "to-do list" heeft opgesteld. Op haar lijst staan alle gewaagde buitenschoolse activiteiten die ze mis heeft gelopen op de middelbare school en wil voltooien voordat ze naar de universiteit gaat.
Mijn beoordeling: Super grappige film. Heel erg seksistisch, maar als nog super grappig. Ik vond hem echt heel leuk om te zien en heb hem dan een dag later ook nog met mijn vriend gekeken. Misschien niet zo een goed idee voor iedere relatie, maar ik weet dat mijn relatie dit makkelijk aan kan. Hij krijgt van mij een 8.
Trailer:


The hangover part 1
Info:
Duur: 100 minuten
Genre: Comedy
Regie: Todd Philips
Samenvatting: Twee dagen voor zijn huwelijk, gaat Doug met die vrienden naar Las Vegal, om daar een knallend vrijgezellenfeest te houden. Ze feesten er op los, maar als ze de volgende morgen wakker worden weten ze niks meer van de vorige avond. Om één of andere reden vinden ze een tijger in de douche en zitten ze opgescheept met een zes maanden oude baby. Doug is echter nergens te bekennen. Een race tegen de klok vlgt om Doug toch nog op tijd voor het altaar te laten verschijnen.
Mijn beoordeling: Waarom ik deze film nog nooit eerder heb gezien? Geen idee. Waarschijnlijk kennen jullie hem allemaal al, maar goed. Ik vond hem best wel grappig, maar had er meer van verwacht door de reacties die ik van andere hoorden. Dat zegt niet dat ik hem slecht vond, want hij was echt leuk om te zien. Hij krijgt van mij een 7.
Trailer:


WALL-E
Info:
Duur: 98 minuten
Genre: Animatie, sciencefiction
Regie: Andrew Stanton
Samenvatting: Het is het jaar 2815. Terwijl de mensheid de planeet Aarde vanwege overvuiling heeft moeten verlaten, is het kleine robotje WALL-E in zijn eentje nog steeds bezig met het schoonmaken van de verlaten planeet. Elke dag weer maakt hij van de grote bergen afval kleine pakketjes en neemt de unieke spullen de hij tegenkomt in het vuilnis mee naar huis. Op een dag wordt robot EVE naar de planeet Aarde gestuurd om te onderzoeken of het leven op de planeet weer mogelijk is.
Mijn beoordeling: Een hele lange tijd geleden had ik deze film ook al gezien. Ik wist alleen niet meer precies hoe hij nou ging. Toen ik zag dat hij op tv kwam moest ik hem natuurlijk meteen zien! Hij is zo schattig en waawww, die animaties zijn super mooi gemaakt! Hij krijgt van mij een 8.
Trailer:


The babymaker
Info:
Duur: 98 minuten
Genre: komedie
Regie: Jay Chandrasekhar
Samenvatting: Een man probeert tevergeefs zijn vrouw zwanger te maken. Hij besluit een bezoekje te brengen aan een spermabank, want jaren geleden heeft hij er namelijk een goede storting gedaan en dat kan hij nu maar al te goed zelf gebruiken. Helaas wordt hem de toegang geweigerd. Dan roept hij de hulp van zijn vrienden in...
Mijn beoordeling: Super leuke film! Ik vond hem echt heel grappig gemaakt. Het gedrag van de acteurs tot aan de locatie aan was echt super goed. Hij krijgt van mij een 8.
Trailer:


Planes
Info:
Duur: 91 minuten
Genre: Animatie, komedie
Regie: Klay Hall
Samenvatting: Planes gaat over het kleine vliegtuigje Dusty Crophopper. Dusty belandt onverwachts in een "air race". Ondanks dat hij last heeft van hoogtevrees en niet echt de bouw heeft voor zo'n gevaarlijke race. Met hulp van zijn mentor Skipper en wat andere vrienden gaat hij de spannende uitdaging toch aan.
Mijn beoordeling: Het leuke van deze film is dat je er goed in terug ziet dat het van de makers van Cars is. Niet alleen de zelfde stijl is gebruikt, maar je ziet ook Cars figuren er in terug komen. Verder vind ik het echt super goed geanimeerd en hebben ze een goeie nadruk op de emoties van de voertuigen gelegd wat ik erg leuk vind. Een minpunt vind ik wel dat het erg voorspelbaar is en veel lijkt op Cars en op Turbo. Hij krijgt van mij een 7.
Trailer:


Die Welle
Info:
Duur: 110 minuten
Genre: Drama
Regie: Dennis Gansel
Samenvatting: Gymnasiumleraar Ranier Wenger start, tijdens een studieweek met als onderwerp 'Staatsvormen' een project in zijn klas met de bedoeling een dictatuur vloeibaar te maken. Wat vrij onschuldig begint met begrippen als groepsdruk en discipline ontwikkelt zich na enkele dagen in een serieuze beweging met als naam Die Welle. Al op de derde dag beginnen de scholieren andersdenkenden uit te sluiten en het ene na het andere conflict escaleert.
Mijn beoordeling: Iedereen moet deze film wel eens op school hebben gezien. Zo was het nu ook weer mijn buurt. De 4e keer inmiddels al. Na 4 keer heb je het toch wel gezien en is het een dood saaie film. Maar goed, buiten dat is het wel een erg goeie film. Het zet je aan het denken. Het is dan ook wel echt geschikt voor op school. Er gebeurt van alles wat je tijdens het vak AMV, maatschappijleer of hoe het bij jullie op school ook mag heten ook krijgt. De acteurs spelen erg goed en het is redelijk geloofwaardig in elkaar gezet. Ondanks dat ik de film nu helemaal zat ben krijgt hij van mij toch nog een 7.
Trailer:

Dit waren dan alle films die ik afgelopen maand heb gekeken. Vorige maand waren het er 8, deze maand 6 dus dat maakt samen 14. De challenge loopt aardig goed! Ik had het niet zo goed verwacht om eerlijk te zijn. Nog 38 te gaan! Dat moet goed lukken. Zouden jullie het leuk vinden om een artikel te lezen waarin ik vertel welke films er op mijn blog staan? Laat het weten in een reactie!

Kende jij deze films al of heb je misschien een leuke film die ik op mijn "nog te kijken"-lijst kan zetten?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten