zondag 1 juni 2014

film challenge #5

De maand is alweer voorbij! Tijd voor een update van mijn film challenge! Ben jij benieuwd welke films ik deze maand allemaal heb gekeken? Lees dan snel verder.



Alle informatie komt van Moviemeter. De plaatjes komen van google

 Magic Mike
4 mei

Duur: 109 minuten
Genre: Komedie/Drama
Regie: Steven Soderbergh
Samenvatting: 'Magic Mike' is gesitueerd in de wereld van mannelijke strippers en volgt Mike, die een jonge danser genaamd The Kid onder zijn hoede krijgt. Hij leert hem de fijne kneepjes van de kunt van het feesten, het versieren van vrouwen en het gemakkelijk geld verdienen.
Mijn beoordeling: Magic Mike is een erg leuke film. Het begin vond ik dan minder, maar in de loop van de tijd werd het alleen maar leuker. Er gebeurd veel, maar het is wel goed volgbaar wat natuurlijk ook nog wel eens anders is. Ik keek de film samen met Melvin, wat misschien niet zo een goed idee was, aangezien hij me steeds probeerde af te leiden van al die bijna blote mannen op tv. De film krijgt van mij, door het slechte begin een 6.



Trailer:



Pirates of the Caribbean - The Curse of the Black Pearl
5 mei

Duur: 143 minuten
Genre: Actie/Avontuur
Regie: Gore Verbinski
Samenvatting: Jack Sparrow, de afgedankte kapitein van het beroemde spookship The Black Pearl, wil zijn schip terug. De nieuwe kapiteit, Barbossa, ontvoert Elizabeth Swann tijdens één van hun veroveringen, omdat Elizabeth de enige lijkt die er voor kan zorgen dat de vloek van Cortez die op barbossa en zijn crew rust, word opgeheven. De ware persoon die de vloek kan opheffen is echter Will Turner, die smoorverliefd is op Elizabeth. n dus schakelt Will, om Elizabeth te redden, de enige in die de thuishaven van The Black Pearl kent: Kapiteit Jack Sparrow.
Mijn beoordeling: Ik beken, ik had voor ik deze film zag nog nooit Pirates of the Caribbean gekeken. Oeps. Als ware film liefhebber is dit toch echt wel een misdaad. Ondanks dat vond ik de film echt super mooi gemaakt. Wat hebben ze daar een tijd in moeten stoppen zeg! Ik kan bijna niet geloven dat Disney zulke films maakt! Hij krijgt van mij een 8.
Trailer:


As Good as it Gets
10 mei
Duur: 139 minuten
Genre: Komedie/Drama
Regie: James L. Brooks
Samenvatting: Melvin Udall woont in hartje Manhattan. Zijn dagelijkse leven is een opeenhoping en gewoontes en dwangneuroses en als dit verstoord wordt raakt hij in paniek. Als hij op een dag door een andere serveerster wordt bediend en hij zorg krijgt over het hondje  van de buren waar hij een hekel aan heeft, stort zijn geordende leven ineen. Alleen als hij zijn menselijke kant kan laten zien aan iedereen kan hij weer orde op zaken stellen.
Mijn beoordeling: Ik weet niet zo goed wat ik van deze film moet vinden. Ik keek hem dan eigenlijk ook omdat de hoofdrol speler Melvin heet. Deze film heeft 2 verhaallijnen die erg laat bij elkaar komen en daar hou ik persoonlijk niet heel erg van. Ik vond het dan ook nog al vaag en snapte niet alles. De film krijgt van mij een 4.



Trailer:


Pirates of the Caribbean - Dead Man's Chest
10 mei
Duur: 151 minuten
Genre: Avontuur/Actie
Regie: Gore Verbinski
Samenvatting: De bruiloft van Will Turner en Elizabeth Swann wordt afgelast als beiden gearresteerd worden voor het helpen ontsnappen van Jack Sparrow. Will krijgt de kans zichzelf en zijn verloofde te redden van de strop, door het kompas dat Jack bij zich heeft te overhandigen aan de nieuwe Heer van Port Royal. Jack is ondertussen doodsbang door Davy Jones, als Jack de sleutel van een dodenmanskist met daarin het hart van Davy Jones niet weet te bemachtigen. Maar Jack is niet de enige die belang heeft bij het vinden van de kist...
Mijn beoordeling: Deel 1 van de serie was me zo goed bevallen dat deel 2 alweer snel op mijn tv scherm verscheen. Ook deze was weer super leuk, alleen vond ik deel 1 toch iets beter. Maar whooh wat is het een mooie serie. Ik ben benieuwd naar de volgende 2 delen. Deze film krijgt van mij een 7.

Trailer:


My Boss's Daughter
13 mei

Duur: 85 minuten
Genre: Komedie/Romantiek
Regie: David Zucker
Samenvatting: Tom krijgt eindelijk de kans waar hij al zo lang op wacht. Hij kan de dochter van de baas proberen te versieren, wanneer hij accepteert een avondje op diens huis te pakken. Jammer genoeg zijn er meer mensen die door hebben dat pa die avond niet thuis is.
Mijn beoordeling: Super grappige film. Deze film neemt veel onverwachtse momenten, wat natuurlijk altijd leuk is. De humor in deze film is ook helemaal geweldig. Hij krijgt van mij een 8!







Trailer:


We Bought a Zoo
20 mei
Duur: 124 minuten
Genre: Komedie/Drama
Regie: Cameron Crowe
Samenvatting: 'We Bought a Zoo' is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van voormalig Guardian journalist Benjamin Mee die na de dood van zijn vrouw een vervallen dierentuin op het Amerikaanse platteland koopt van zijn laatste spaargeld. Het opknappen van de dierentuin gaat gepaard met enige hindernissen en ook privé komt het één en ander om de hoek kijken.
Mijn beoordeling: Wat een super leuke film is dit! Het leukste vind ik nog wel dat het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Waaaw wat is het dochtertje van Benjamin een schatje en wat kan ze goed acteren voor die leeftijd. Ik vind het echt een top film en hij krijgt van mij dan ook een 9!




Trailer:

9
31 mei
Duur: 79 minuten
Genre: Animatie/Avontuur
Regie: Shane Acker
Samenvatting: Wanneer de lappenpop 9 voor het eerst tot leven komt, ziet hij dat hij zich in een post-apocalyptische wereld bevind. Al het menselijk leven is verdwenen, maar bij toeval vindt hij een kleine gemeenschap met soortgenoten die zich verstoppen voor vreslijke machines die op aarde rondzwerven. Deze machines proberen alles en iedereen uit te roeien, omdat zij de volledige donctrole en macht over de wereld willen hebbem. 9 weet - ondanks dat hij het groentje uit de groep is - zijn soortgenoten te overtuigen dat verstoppen geen oplossing is. Ze moeten terugslaan als ze willen overleven. Wat ze snel zullen leren is dat de toekomst van hun beschaving van henzelf afhangt...
Mijn beoordeling: (Beoordeeld door Melvin, omdat ik tussendoor in slaap viel!) Een erg aparte film. Met schattige mensachtige poppetjes beleef je toch een sterk en leuk verhaal met wat verrassingen aan het einde. Het is wel wat eng, maar je let er op een gegeven moment niet meer op. Het is daarom ook wel een mooie 8 waard.
Trailer:


Dat waren dan alweer alle films van afgelopen maand. Weer 7 films erbij! Dat brengt de teller alweer op 36! Nog maar 17 te gaan en ik ben klaar! En dat terwijl we nog maar op de helft van het jaar zitten. Waaw, wat gaat het hard. Zouden jullie het trouwens leuk vinden om een lijst van alle films op mijn laptop te zien?

Kende jij deze films al en willen jullie een lijst van al mijn films zien?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten