maandag 5 mei 2014

Nationaal Park De Groote Peel + actie voor goed doel

Afgelopen zaterdag ging ik naar nationaal park De Groote Peel. Aan dit natuurgebied heb ik veel mooie herinneringen en ik was er dan ook al een hele tijd niet meer geweest. Toen ik er dus weer was vroeg dat om een hele lading foto's. Ik heb de leukste er uit gefilterd om aan jullie te laten zien. Ik heb de met Photoshop bewerkt en een beetje een "curaçao" achtige sfeer gegeven. Want zeg nou zelf, zo helder water en dat felle groene kom je hier nergens tegen! Zou je meer informatie over dit park willen? Dan kun je altijd even op de site kijken.

Bij dit artikel wil ik jullie nog een kort verhaaltje vertellen. Demi is een gehandicapt meisje uit het dorp waar ik woon. Ze gaat over een tijd naar curaçao voor een dolfijnen training. Deze training zal voor haar helemaal betaald worden door stichting Heppie-Deejs. Nu heeft Demi natuurlijk ook ouders en een zusje die erg graag mee willen en daar ook een volledig programma krijgen. Dit kost hun alleen 8 duizend euro. Om geld op te halen worden er veel acties ondernomen die hier >klik< te volgen en te zien zijn.
Wat heeft dit artikel nou met dit verhaal te maken? Mijn opa wilt graag helpen met geld ophalen voor Demi's gezin. Hij is vrijwilliger in dit park en organiseert regelmatig tochten voor oa. kinderfeestjes, maar ook voor volwassenen in dit bos. Natuurlijk heeft hij dan ook flyers nodig om mensen aan te sporen om te komen. Dat is dus mijn taak als DTP'er. Omdat Demi en haar gezin erg close met mijn gezin staan (haar moeder kwam bijvoorbeeld vandaag nog even binnen lopen met een tafel voor ons) heb ik die taak gekregen. Natuurlijk helemaal vrijwillig. Een van deze foto's ga ik uiteindelijk dus gebruiken voor de flyer. Waarschijnlijk wel iets minder bewerkt, maar voor mijn blog vond ik dit wel leuk.
Zou je ook iets willen bijdragen aan Demi en haar gezin door aan deze tocht in De Peel mee te doen? Dat kan! De datum en de prijs zijn nog niet bekend, maar dat zal ik zeker laten weten op mijn blog. Ik ben er zelf ook zeker bij!








Hier boven zie je een paar mooie plekjes in het park. Het is een erg groot gebied met veel mogelijkheden. Je kunt er dieren tegen komen, er hangen nest kastjes, maar je vind er ook een hele vlindertuin.












Tegenover het park licht een klein gebouw waar allerlei dingen worden tentoongesteld, dingen verkocht worden, de kinderen even kunnen spelen en waar je ook een lekker kopje warme chocomel of iets anders kunt drinken.








Aan de achterzijde van het gebouw is nog een klein veldje met speelgelegenheden voor de kinderen en waar je ook nog even gezellig kunt zitten. Wat was dit een klus om foto's te maken zeg! Er sprong steeds wel weer een kind voor mijn camera. 

Wat vind jij van de actie voor Demi en denk jij dat je helemaal naar Limburg zult komen voor de tocht?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten