dinsdag 24 december 2013

Yanis Marshall | Youtube

Yanis Marshall is een geweldige danser die het ook al heel wat jaren doet. Door zijn 'aparte' stijl viel hij me een tijdje geleden op en nu vond ik het wel eens tijd om een artikel speciaal voor hem te maken!




Yanis Marshall, wie is dat nou? 
Yanis Marshall is een danser uit Frankrijk. Op zijn 11e begon hij met dansen. Dit allemaal door zijn moeder die ook danseres was en tegelijk ook een erg goeie trainster in dansen. Door mijn gebrek aan Engels kan ik verder niet heel veel uit zijn biografie halen, maar op zijn site kun je hem helemaal in het Engels (en als je wilt ook in het Frans) lezen. Klik hier op naar zijn site te gaan. Op zijn site zie je ook erg leuke foto's van hem. Onder andere die je hier boven ook al ziet staan.

Het bijzondere aan Yanis is dat hij altijd op hakken danst. Als iemand hem vraagt waarom, dan antwoord hij met "Why not?". Ook dans hij vaak erg vrouwlijk en krijgt hij veel andere mannelijke dansers uit zijn dansklas ook zo ver om zijn dansstijl te volgen.

Ook heeft hij een youtube kanaal. Klik hier om daar naar toe te gaan. Ik heb een paar filmpjes voor jullie uitgekozen zodat jullie iets meer over zijn dansstijl te weten komen. Zo zien jullie meteen waarom ik zo enthousiast ben!


Deze dans is dan weer meteen heel erg over de top. Ik vind het super leuk gedaan en ook echt iets voor hem.

Dit is dan weer heel anders. Eerlijk gezegd is dit ook pas de enigste dans van hem die ik zonder hakken heb gezien! Ik heb dan ook nog lang niet alles gezien.


Ook heeft ie een aantal filmpjes van zijn lessen online staan. Dit geeft hij dan ook niet op hakken, maar het is ook maar een les. Ik vind dit filmpje erg leuk in elkaar gezet door het spelen met kleuren, plaats en zijn uitleg.


Dit filmpje laat goed zien waarom ik zo fan van hem ben. En kijk die hakken! Hoe wil je daar ooit op kunnen dansen? Ik zou al moeite hebben met het lopen daarop!

Als laatste heb ik nog een optreden van hem bij So You Think You Can Dance waar hij te gast was. Deze hele dans is in maar drie uurtjes in elkaar gezet!

Kende jij Yanis Marshall al en wat vind je van hem? Als je hem nog niet kende, wat is je eerste indruk?

1 opmerking:

  1. Ik kende hem nog niet, vind het wel knap dat hij op hakken kan dansen.

    BeantwoordenVerwijderen