vrijdag 27 december 2013

Mijn kerst

Afgelopen dagen was het dan eindelijk weer kerst! Ben jij benieuwd naar hoe mijn kerst was en wat ik aan had? Lees dan snel verder.

Bron
Bij ons begon de kerst al op kerstavond. 's Avonds aten we een pasteitje met worstenbroodjes. Lekker simpel dus. Al snel gingen mijn ouders met mijn broertje naar de kerk, omdat hij mee speelde met een kerst stukje. Melvin en ik keken naar Jeff Dunhams kerstspecial op Comedy Central. Jammer genoeg had ik hem al een keer gezien, maar toch was ie super grappig! Toen iedereen rond een uur of 10 terug was van de kerk kwamen er allemaal lekkere dingetjes op tafel en gingen we cadeautjes uitpakken. Mijn moeder was zo slim geweest om mijn pakje met sinterklaas papier in te pakken, haha. Mijn moeder vond het saai om me een envelop met geld te geven en verder helemaal niets (ze weet dat ik voor een camera spaar). Dus had ze er twee pakjes noodles omheen gedaan, haha! Ik ben helemaal weg van die dingen! Tussen die twee pakjes zat dan een envelop met €50,-. Zo veel had ik nooit verwacht te krijgen! Ook hadden Melvin en ik nog een cadeautje voor elkaar. Ik ben helaas vergeten een foto te maken van mijn cadeautje voor Melvin, dus heb ik maar een foto van de site afgehaald. Deze pillen heb ik besteld op icadeau. Het zijn pilletjes met een gezichtje. De oogjes zijn in de vorm van hartjes. Als je de pilletjes uit elkaar haalt zie je een briefje. Daar kun je zelf iets opschrijven. In de beschrijving staat dat het 90 pillen zijn, maar bij mij zaten er 98 in! Ik heb dus 98 lieve zinnetjes voor Melvin bedacht en dat opgeschreven. Het was veel meer werk dan verwacht, maar ik vind het als nog een super cadeau!
Bron
Tuurlijk had Melvin dan dus ook iets voor mij. Hij heeft zelf met hulp van een vriend van hem deze muis in elkaar gezet! Ik was zo jaloers op hem en op mijn broertje dat hun allemaal lichtjes hadden in hun laptop en in hun muis en ik helemaal niet! Dus heeft hij een muis gekocht en daar led lampjes in gezet die eigenlijk helemaal niet bedoeld zijn voor computer muizen. Als finishing touch heeft hij nog al die stipjes met hulp van airbrush (soort van verven) er op gespoten. Ik vind hem echt zo leuk en ben er ook super blij mee!

Eerste kerstdag waren mijn ouders, broertje, zusje, Melvin, mijn oom, neefje, nichtje en ik uitgenodigd bij mijn opa en oma. We kwamen rond een uur of 1 aan en toen lagen daar ook nog allemaal cadeautjes. Ook mijn opa en oma wisten dat ik aan het sparen ben voor een camera dus kreeg ik ook een envelop met geld bij hun. Weer €50,- rijker. Wooow, wat een geld! Vervolgens gingen we heel erg uitgebreid eten. We hadden als voorgerecht weer een pasteitje. Ook kon je nog soep pakken als je dat wouw. Vervolgens kwam het hoofdgerecht. We aten konijn, wild zwijn, wortelen, rode kool, spruitjes, aardappel kroketjes, aardappel schijfjes en nog heel veel meer. Wat was dat veel zeg! Als nagerecht hadden we nog vanille ijs en walnootijs. Mijn opa had nog marsen in de pan gegooid met een beetje melk als sausje en een aantal walnoten gecarameliseerd. Het was zo lekker allemaal! Na het eten zijn we nog een tijdje daar gebleven en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Melvin en ik hebben toen nog de film 'De smurfen' gekeken. Ik had hem al een keer gezien, maar Melvin nog niet. Het is zo grappig hoe die smurfen in de mensenwereld leven! Toen de film af was gelopen zijn we maar snel gaan slapen. Het was inmiddels ook al weer 1 uur 's nachts geweest.

Als laatste was er dan natuurlijk ook nog tweede kerstdag. Hij liep nog al heel anders dan verwacht. Hoe of wat precies kan ik wegens privacy niet hier uitleggen. Melvin, Melvins zus en ik waren uitgenodigd bij Melvins vader. We zouden 1 uur bij zijn moeder zijn en daar opgehaald worden. Rond een uur of twee was hij er nog steeds niet en kregen we opeens een nog al onbeschoft whatsappje dat hij niet meer zou komen. Het zou me niet veel verbazen als het contact tussen hem en zijn kinderen nu helemaal voorbij is. Toen kwam zijn moeder op het idee om met zijn alle te gaan gourmetten. Voor dat we dat gingen doen hebben we nog de film 'The hobbit' gekeken. Tussen door kwam er nog een man langs die al weer snel weg ging. Daarna begonnen we met het gourmetten. Het was echt super lekker allemaal. Na het gourmetten zagen we dat de film 'the Polar express' erop was. Hij was een best wel grappige film en zeker een aanrader als je van kerst films houd! Toen die film afgelopen was, begon net de film 'ELF'. Helaas heb ik die niet af kunnen zien, omdat het voor mij alweer tijd was om naar huis te gaan. Hopelijk krijgen we heb gedownload en kunnen we hem van het weekend nog afkijken. 

Dit was dan alweer mijn kerst. Wil je nu nog weten wat ik eerste en tweede kerstdag aanhad? Kijk dan snel verder! De foto's zijn genomen door Melvin in de achtertuin bij mijn opa en oma. Die uil vind ik zo mooi! Hij is helemaal met een cirkelzaag gemaakt.




Jurkje: V&D
Hesje: Coolcat
Riem: Coolcat
Panty: Jumbo
Schoenen: Primark
Strikje in haar (niet goed zichtbaar helaas): New Yorker
Hello kitty ketting: Intertoys
Zwarte ketting: Large
Goude ketting: Gekregen van Melvin

Wat heb jij met kerst gedaan?

1 opmerking:

  1. Wat een gezellige dagen. Mooi jurkje trouwens, past goed bij je figuur!

    BeantwoordenVerwijderen