dinsdag 5 november 2013

Majorette


Zoals vele van jullie al gelezen hebben, deed ik mee met de Brabantse en de Limburgse kampioenschappen majorette op 27 oktober en op 3 november. Het waren echt super wedstrijden dus hier een kort artikel er over!





27 oktober - Someren

Geen idee waarom, maar als Limburgerse vereniging is mijn majorette vereniging ook ingeschreven bij Brabant. 27 oktober waren daar dus wedstrijden. Ik zat in het middag programma en was als 121e (?) aan de beurt met mijn team. Ik zit in het B-team van MD Meijel. Je raad het al, de vereniging komt uit Meijel. Ik zat in de categorie junioren 3, basis, accesroires of iets op die zin. In ieder geval in leeftijds categorie junioren 3 en op basis niveau, met atributen. Het was de aller eerste keer dat we op wedstrijd gingen met de nieuwe show. Het ging op zich nog wel redelijk voor de aller eerste keer, maar verwacht niet te veel van het onderstaande filmpje. Hij staat in een link, omdat hij op mijn youtube kanaal op privé staat en dan niet in een artikel geplaatst kan worden.
http://www.youtube.com/watch?v=zsHCV1-CPUw



3 november - Maastricht

Dit klinkt als het aan mij licht al een stuk logischer. Als Limburgse vereniging mee doen aan een Limburgse wedstrijd. Deze keer zat ik in het ochtend programma en waren we als 32e (?) van de 61. Super weinig deelnemers, maar ze waren wel zo goed! Deze wedstrijd deden ook de aller kleinste majorettes van 6 jaar mee met de basic strut. Dan loop je een vierkantje op een bepaalde manier waar je uiteindelijk een punt voor kreeg. Dat was zo schattig om te zien! Hier zat mijn team natuurlijk weer in de zelfde categorie. Het verschil tussen deze twee is dat deze met plaatsen zijn en die in Brabant zonder. We zijn eerste geworden! Op naar de Nederlandse kampioenschappen 16 december (?) in Waalwijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten