maandag 31 maart 2014

Film challenge #3

En dan zit de 3e maand van het jaar er alweer op, dus ook meteen de 3e maand van mijn film challenge. Benieuwd naar maand 1 en 2? Dat lees je hier en hier. Lees snel verder als je wilt weten welke films ik afgelopen maand allemaal heb gezien!




Bron informatie: Moviemeter


Info:
Duur: 104 minuten
Genre: animatie, komedie
Regie: Dan Scanlon
Samenvatting: Mike Wazowski en James P. Sullivan zijn een onafscheidelijk paar, maar dat was niet altijd het geval. Vanaf het moment dat deze twee monsters elkaar tegenkwamen, konden ze elkaar niet uitstaan. "Monster University" opent de deur naar hoe Mike en Sulley hun verschillen overwonnen en elkaars beste vrienden werden.
Mijn beoordeling: De film is echt heel grappig in elkaar gezet. Je ziet langzaam hoe beter de band tussen de monsters word. De film maakt duidelijk dat vooroordelen lang niet altijd kloppen, want hoe klein en schattig Mike Wazowski dan ook niet is, hij is een meester monster! Ook al wilt lang niet iedereen dat geloven. Deze film krijgt van mij een 7.
Trailer:



Info:
Duur: 86 minuten
Genre: komedie
Regie: Malcolm D. Lee
Samenvatting: Pierre is een verwaande, afstandelijke, heerszuchtige en oversekste Franse regisseur van dansgezelschap van een grote productie. Jody, een jonge moeder van twee kinderen en haar Afro-Amerikaanse vriendin Kendra strijden beiden om de hoofdrol. Jody en Kendra zetten alles op alles om de hoofdrol in de grote dansvoorstelling te bemachtigen. In de schaduw van deze twee dames slaan de stoppen van Heather Daltry, al jaren de topdanseres van het dansgezeldschap, helemaal door wanneer ze door het management aan de kant wordt geschoven. 
Mijn beoordeling: Net zo als elke Scary Movie film is deze weel super grappig. Wel vind ik dat de samenvatting die hierboven staat omschreven niet het juiste verhaal omschrijft. Wat er staat gebeurd er wel allemaal, maar dat is niet echt waar de film om draait. Ik denk dat de trailer hier beneden een wat duidelijkere samenvatting geeft. De film is echt super leuk en krijgt dan ook een 7.
Trailer:



Info:
Duur: 119 minuten
Genre: drama/muziek
Regie: Steve Antin
Samenvatting: Ali is een zangeres met een grote stem uit een kleine stad die vlucht voor ontbering en een onzekere toekomst om haar dromen waar te maken in Los Angeles. Ze belandt in The Burlesque Lounge, een majestueus maar in verval geraakt theater waar een bezield muzikaal gezelschap onderdak heeft. Tess, eigenares van de club en tevens ook de hoofdact, geeft Ali een baantje als serveerster. De overweldigende kostuums en de gedurfde choreografie in Burlesque verrukken de jonge zangeres, die zweert ooit zelf op het podium te staan. Met de hulp van een gevatte podiummeester en een barman, belandt Ali vanachter de bar op het podium. Met haar spectaculaire stem herstelt ze The Burlesque Lounge in haar oude glorie, tot een charismatische zakenman met een aanlokkelijk voorstel komt.
Mijn beoordeling: Zelf vond ik de film niet heel erg veel aan. Wel vond ik het een goeie film, maar er ontbrak wat volgens mijn gevoel. Dat maakte de film wat minder interessant. Dit kan misschien ook komen, doordat de verhaallijn mij niet heel erg aansprak. Hij krijgt van mij een 6.
Trailer:




Info:
Duur: 95 minuten
Genre: drama
Regie: Dave Schram
Samenvatting: Jochem voelt zich niet erg gelukkig in de tweede klas. Hij is het mikpunt van getreiter. David doet er niet aan mee, maar hij durft er niks van te zeggen. De klassenleraar, die gymnastiek geeft, grijpt ook niet in. Hij heeft een hekel aan dikke Jochem. Jochem lijkt zich niets aan te trekken van de pesterijen, die elke dag erger worden. Als de klas weer eens dubbel ligt, lacht hij zelf mee. Maar op een ochtend krijgen ze van de rector te horen dat Jochem na de klassenavond niet is thuisgekomen.
Mijn beoordeling: Waachijnlijk heeft iedereen al ooit van de film gehoord. Ik wouw hem al een hele tijd zien, maar vergat het altijd. Nu is de dag voor ik deze film keek een meisje hier in de buurt om het leven gekomen. Het was het zusje van een vriendin van mijn zusje (klinkt ingewikkeld). Door de media werd er vertelt dat dit kwam door pesten. Waarschijnlijk hebben vele van jullie dit wel op het nieuws gehoord. Ik heb het namelijk over Simone, die voor de trein was gesprongen. Ik wil alle geruchten toch even uit de wereld helpen. Simone werd niet gepest. Op de basisschool misschien wel, maar nu ze in het eerste zat helemaal niet meer. Ze zat erg in de knoop met zichzelf en dat kon ze allemaal niet meer aan. Door dat dit is gebeurd dacht ik weer aan deze film. Ik moest en zou hem nu toch echt kijken en heb hem meteen gedownload. Hij was snel klaar dus keek ik hem meteen de zelfde dag nog. Het is een erg goeie film, al vind ik de acteurs waardeloos. Het is alles behalve geloofwaardig, maar toch brengen ze de boodschap goed over. Ik vind dat deze film verplicht op elke middelbare school moet worden afgespeeld. Net zo als dat de film "Die Welle" op elke school bekeken word. Door de slechte acteer kwaliteit krijgt deze film van mij een 7.
Trailer:




Info:
Duur: 107minuten
Genre: komedie/romantiek
Regie: Angel Gracia
Samenvatting: Twee verwende Latina zusjes moeten hun mooie leventje vaarwel zeggen wanneer hun rijke vader plotseling overlijdt en ze geen cent meer hebben. Noodgedwongen moeten ze intrekken bij hun tante die ze al in geen tijden meer gezien hebben, en die bovendien in de achterbuurten van East Los Angeles woont...
Mijn beoordeling: Ik vind het echt super dat over dit onderwerp een film is gemaakt. Zelf heb ik er zo een hekel aan als tieners helemaal verwend worden en alles van hun rijke "papie" krijgen. Byebye toekomst, succes bij de McDonald's later. De film is echt heel goed in elkaar gezet. Als of je er helemaal in getrokken word. Het is heel geloofwaardig in elkaar gezet wat het extra leuk maakt. Hij krijgt van mij een 9.
Trailer:




Info:

Duur: 86 minuten
Genre: komedie/horror
Regie: Michael Tiddes
Samenvatting: Jonggehuwden Malcolm en Kisha verhuizen na hun huwelijksreis in een ideaal droomhuis. Eenmaal aangekomen komen ze erachter dat ze niet alleen zijn in het huis. Het echtpaar gaat op onderzoek uit en ze ontdekken al snel dat het huis niet bespookt is, maar dat Kisha bezeten is door demonen. Malcolm besluit een priester in te huren om de kwaadaardige demonen weg te laten halen, vastberaden om zijn huwelijk te redden... en zijn seksleven.
Mijn beoordeling: Ik vond dit echt een topfilm. Al moet ik wel zeggen dat ki dit geen horror vond, want wel staat aangegeven op moviemeter.nl.. Er zitten misschien wel een paar schrik momentjes in, maar horror? Naahh.. Toen ik de film opzetten werd ik meteen al blij. De hoofdrolspeelster speelt namelijk ook in een van mijn favoriete series! De film was echt heel goed opgezet en ik heb een paar keer serieus hard op moeten lachen. Wat zou mijn moeder wel niet gedacht hebben toen ze de trap op liep? De film krijgt van mij een 8!
Trailer:


Info:

Duur: 107 minuten
Genre: komedie
Regie: Paul Weitz
Samenvatting: Portia Nathan zit in de toelatingscommisie van de Priceton universiteit. Ze is erg gedreven en leeft haar leven volgens het boekje, zowel op haar werk als in haar relatie met haar faculteit-collega mark. Bij een bezoek aan een experimentele middelbare school in New Hampshire ontmoet ze John Halsey die samen met haar op de universiteit blijkt te hebben gezeten. Ze word herinnerd aan haar beslissing die ze tijdens haar studie maakte en haar leven veranderde. Ze had een zoon die ze heeft opgegeven voor adoptie en nu blijkt hij één van John's studenten te zijn, het vroegrijpe buitenbeetje Jeremia. In de hoop Jeremia op het rechte pad te krijgen begint ze de toelatingseisen aan te passen.
Mijn beoordeling: Eigenlijk vond ik deze film echt heel saai. De verhaallijn was gewoon echt niet boeiend. Binnen een half uur werd ik al afgeleid door van alles en nog wat, waardoor ik de film niet echt goed heb kunnen volgens. Hij krijgt van mij dan ook een 4. 
Trailer:


Info:

Duur: 89 minuten
Genre: animatie/avontuur
Regie: Callan brunker
Samenvatting: Baab is de planeet waar veelgeprezen astronaut Scorch Supernova een nationala held is voor de blauwe buitenaardse inwoners. Hij is een meester in het verrichten van gedurfde reddingsacties en hij wordt daarin bijgestaan door zijn broertje Gary, hoofd van missie controla bij BASA, die een beetje een nerd is. Wanneer hun chef Lena meedeelt dat er een S.O.S ontvangen is van een zeer gevaarlijke planeet, slaat Scorch alle raad in de wind en begint weer een gevaarlijke missie. Maar dan wordt hij in de val gelokt door slechterik Shanker en ligt het lot van de echte reddingsactie in handen van de kleine voorzichtige Gary. De langen van het universum staan op het spel als Gary zijn broer, vrouw en zoon moet redden.
Mijn beoordeling: Ik vind het een erg leuke film, maar zou hem niet aanbevelen voor iemand. Je hebt veel betere films in deze genre die een stuk leuker zijn. Dit komt misschien omdat het ook gedeeltelijk een actie film is, waar ik niet veel aan vind. Buiten dat om was het toch wel erg leuk om deze film te zien. Hij krijgt van mij een 6.
Trailer:



Info:

Duur: 99 minuten
Genre: komedie
Regie: Phil Traill
Samenvatting: De excentrieke kruiswoordpuzzelaar Mary Horowitz is ervan overtuigd dat Steve, een cameraman bij CCN, haar grote liefde is. Ze volgt hem door het hele land om hem te overtuigen dat ze echt bij elkaar horen.
Mijn beoordeling: Super grappige film om te zien. Er gebeuren steeds dingen die je niet verwacht. Zo iets vind ik toch best wel belangrijk aan een film. Door dat ze echt stereotypes hebben gebruikt werd te film nog leuker om te kijken. Ik zag deze film toen hij toevallig op rtl 5 kwam. De titel sprak me meteen al aan dus heb ik hem meteen opgenomen. Hij krijgt van mij een 8.
Trailer:



Info:

Duur: 105 minuten
Genre: komedie/actie
Regie: Frank Conraci
Samenvatting: Scott Voss is een apathische 42-jarige biologieleraar op een slecht presterende high school, die tijdens zijn collega-jaren worstelde. Vanwege noodzakelijke bezuinigingen dreigt het vak muziek te sneuvelen en de muziekleraar zijn baan kwijt te raken. Scott begint geld in te zamelen door als martial arts vechter deel te nemen aan vechtwedstrijden. Iedereen denkt dat Scott gek is - vooral de schoolarts Bella - maar hij wordt een sensatie die de hele school op zijn kop zet.
Mijn beoordeling: Zelf had ik deze film nooit uitgekozen. Melvin wouw hem zien, dus ik keek gezellig mee. Als nog was het een super leuke film. Dat terwijl ik actie films normaal echt niets aan vind. De acteurs waren gewoon zo goed en de 'Nederlandse' man die Scott probeert te leren vechten is dan ook echt hilarisch. Het was gewoon een super film die ik niet had willen missen. Tnxz Melvin! Hij krijgt van mij een 8.
Trailer:

Zoals je ziet loopt de challenge erg goed! Eigenlijk had ik deze maand op de 13 films in totaal moeten zitten, maar ik zit al op de 24! 11 meer als geplant. Deze challenge gaat makkelijk lukken. Nog maar 29 films te gaan en ik heb het gehaald! 

Kende jij deze films al of welke film zou ik echt in mijn challenge moeten verwerken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten