donderdag 6 februari 2014

Music

Iedereen luistert wel naar muziek. Pop, rock, hiphop, noem maar op. Vaak word er me gevraagd wat ik nou precies luister. Ben jij daar ook benieuwd naar? Lees dan snel verder!
Bron
Voordat ik gekomen ben bij de muziek waar ik nu naar luister is er veel vooraf gegaan. Zo heb ik fase's gehad dat ik alleen maar naar top40 muziek luisterde, fase's waarbij ik naar hiphop muziek luisterde, maar uiteindelijk voelde ik me daar toch niet zo bij thuis. Toen ik de band Nightwish ontdekte wist ik zeker dat dat de beste soort muziek ooit was! Nightwish is dan ook zeker mijn favoriete band.

Nightwish is een symphonic metal band. De meeste bands die ik luister zijn dat dus ook. Ook zit er wel een beetje gothic metal en rock tussen. 

Top 3 favoriete bands:
1. Nightwish
2. The Pretty Reckless
3. Xandria

Laat ik eens wat vertellen over die drie bands. 

Bron - WeHeartIt
Zoals ik al had vertelt is Nightwish een symphonic metal band. Ze worden ook vaak gezien als gothic metal, omdat hun manier van spelen er wel een beetje op lijkt. 
Nightwish bestaat uit 6 bandleden. Namelijk uit Tuomas Holopainen achter het keyboard, Erno "Emppu" Vuorinen als gitarist, Marco Hietala als basgitarist en zanger. Jukka Nevalainen achter de drum, Floor Jansen als zangeres, Troy Donockley als achtergrondzanger. Misschien wel leuk om te weten, Nightwish is een Finse band, maar nu hebben ze sinds een tijdje een nieuwe zangeres Floor Jansen. De achternaam vond ik meteen al erg Nederlands klinken en wat blijkt. Floor Jansen woont in het Brabantse dorpje Goirle.
Nightwish is in 1996 opgericht, mijn geboortejaar. Toen hadden ze nog als zangeres de Finse Tarja Turunen. Tarja had een heel klassieke stem en kon heel hoog zingen. Tarja is ook de reden tot hun succes en blijft voor altijd mijn favoriete zangeres.



Bron - WeHeartIt
The Pretty Reckless is een alternative metal/hard rock band. Ik ken ze nog niet super lang, maar ben er wel helemaal fan van geworden in korte tijd. De band bestaat nog niet super lang, namelijk nog maar 7 jaar. Ze zijn opgericht in 2007. The Pretty Reckless bestaat uit Taylor Momsen als zangeres en gitarist, Ben Phillips als gitarist en achtergrond zanger, Mark Damon als bassgitarist en Jamie Perkins achter de drum.



Bron - WeHeartIt
Xandria is een Duitse symphonic metal/gothic metal band die zijn gestart in 1994. Ze hebben vele bandleden gekend die er nu niet meer bij zitten. De meeste hebben dan ook maar een jaartje bij de band gezeten. Toch zijn Marco Heubaum (zanger, gitarist, keyboard) en Gerit Lamm (drum) er al heel wat jaren meer bij. Net niet vanaf het begin, maar toch al sinds 1997. Verder is in 2001 de gitarist Philip Restemeier bij de band gekomen en in 2013 Steven Wussum als bassgitarist en Dianne van Giersbergen als zangeres. Hoelang zouden Steven en Dianne het volhouden bij de band? Ik ben benieuwd! Ondanks de vele wissels van leden is en blijft de band super om naar te luisteren!


Waar luister jij voornamelijk naar?

1 opmerking:

  1. Ik luister ook wel naar Nightwish! Ik vind Floor wel de beste zangeres tot nu toe bij Nightwish :) Maar ik luister sowieso heeeeeeeeeel veel bands, dan wordt het wel megalang als ik dat allemaal in een comment moet zetten haha!

    BeantwoordenVerwijderen